اسما جوناسما جون، تا این لحظه: 15 سال و 8 ماه و 6 روز سن داره
اسرا جوناسرا جون، تا این لحظه: 20 سال و 4 ماه و 28 روز سن داره

دیلک لر

کوچولو هایی سرشار از سوالات گوناگون...

1391/5/19 7:37
928 بازدید
اشتراک گذاری

سلام بردوستان خوبم!ببخشید که این روزا رفیق نیمه راه بودم و نتونستم سراغی ازتون بگیرم.اما از همه مامانای مهربونی که تو این مدت تنهامون  نذاشتن وبهمون سر زدند خیلی خیلی ممنونم و متشکر.

ایام ضربت خوردن وشهادت مولامون حضرت علی (ع) رو به حضور تک تک شما عزیزان  تسلیت عرض می کنم.امید وارم در شب زنده داریها و دعا هاتون مارو فراموش نکنین.

دخترای ناز مامانی !شما هم سلام .ممنونم که تو این مدتی که مامانی دوره داره باهم دوستای خوبی شدین و زیاد دعواتون نمیشه

اما تو این بیست روزی که دوره بودم بعد از ظهر هاش هم تو نت همش تو سایت "دفتر برنامه ریزی و کتب درسی "دنبال کتابا وروش تدریسهای ششم بودم ,هی دانلودش میکردم  چاپش میکردم  بعد فرداش میدیدم اونی که ورداشتم کلی اشتباه داره و اصلاحیه شو گذاشتن تو سایت...

خلاصه کلی درگیر بودم و البته غافل از دختر جونام.که دارن بزرگ میشن و سوالای بزرگتری به ذهنشون میاد....

چند شب پیش داشتم اخبار گوش میدادم تلویزیون باکو داشت از کشتار مردم سوریه توسط دولت خودشون گزارش میداد,اسمایی کنارم نشسته بود زود کانال رو عوض کردم که اون صحنه های وحشتناک رو نبینه,وسرش رو گرم کردم که اون یه لحظه رو هم که دیده فراموش کنه,آخر شب وقتی خواستم بخوابونمش (همیشه دیر میخوابه خانمی)

گفت :مامانی یه چیزی بپرسم؟

گفتم:بپرس عزیزم !هر چی دوست داری بپرس بعد زود بخواب .دیگه دیر وقته

گفت :مامانی چرا آدما همدیگه رو میکشن؟؟؟؟؟

یه لحظه هنگ کردم ! خدایا اون دنیای قشنگی رو که تو آفریدی ببین ما آدما به چه روزی انداختیمش که تو ذهن یه بچه 4 ساله همچین سوالایی پیدا میشه.

هیچ جوابی براش نداشتم .خودمم نمیدونستم چرااااا؟تو فکر بودم که چی بهش بگم که خودش بااون شیرین زبونیش گفت:حتما اونارو میکشن که نیان تو کوچه ها طلا های بچه ها و خود بچه هارو بدزدن آره مامان؟؟؟

گفتم :موقع خواب هیچ وقت به این جور چیزا فکر نکن.حالا صلواتتو بگو و بخواب.(به هر دو شون یاددام هر شب قبل خواب پنج تا صلوات برای پیامبرمون هدیه کنن که راحت تر بخوابن خودشونم خیلی استقبال میکنن)

اسما جونم خوابید و من موندمو یه دنیا سوال:راستی چرااااااااااااااااااااااااااا؟

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com  واما اسرا خانمی که میبینه مامانش همیشه کتاب دستشه اونم داره ریاضی گاج دوم که پارسال براش گرفته بودم و دست نخورده مونده بود رو روزی دو صفحه تمرین میکنه وفارسی سوم رو هم کار میکنه.موفق باشی گلم.

اسرا خانمی هم دیروز برگشته به من میگه:مامانی یه سوالی دارم که میدونم مناسب سنم نیست و شاید خوشت نیاد میتونم بپرسم؟نگران

گفتم خوب اگه مناسب سنت نیست چرا برات سوال شده ؟حالا بپرس ببینم چیه؟

اسرا:مامانی دختر خانمها اول درسشون باید تموم بشه بعد عروسی کنن دیگه؟

گفتم خوب مامانی بعله دیگه این که پرسیدن نداره.

اسرا:مامانی مثلامن که باید خانوم دکتر بشم باید اول درسمو بخونم پس چرا مامان پارسا عروسی کرده ,رفته از بیمارستان شهرشون نی نی هم گرفته اونوقت امتحان هم میده؟خودش تو وبلاگ پسرش نوشته بود امتحان دارم...

اولش نگران شدم که این چه سوالی که این بچه میپرسه؟!کلافهبعد با کلی سوال وجواب فهمیدم که همینجوری به ذهنش اومده...

گفتم عزیزم مگه نمیبینی من همیشه امتحان دارم مامان پارسا هم مثل منه.وکلی حرفای دیگه....متفکر

خلاصه مامان پارسا جونی!میبینی چه بلایی سر زندگیمون آوردی دخترم داره بامن چونه میزنه که من چند سال تخفیف بدم بهشنیشخندچشمک

 

خداجونم !خدای مهربونم !دوره زمونه ی بدی داریم خودت کمکم کن بتونم طوری تربیت شون کنم که بنده های لایقی برات باشند.خواهش میکنم کمکم کن....

التماس دعا دارم ....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

مامان مهراد
19 مرداد 91 10:16



مرسی عزیزم.
مامان کیارش
19 مرداد 91 11:49
باید بهش میگفتین دکترا استثنا هستن چون همیشه درس دارن!
خیلی با نمک بود.به چه چیزایی دقت میکنن بچه ها.


ممنونم که اومدین.
کوثر جوووون
19 مرداد 91 13:40
سلام خاله جون به به چه سوالایی مخصوصا سوال اخریه اسرا جون.خوب حالا می خوای بش تخفیف بدی یا نه؟؟؟


نههههههههههههههه تخفیفی در کار نیست.
شقایق
19 مرداد 91 18:34
سلام به عمه جونم و دختر عمه های ناناسم خوبید خوشگلای من؟
وای ماشاالله دیگه دخمل عمه های من بزرگ شدن چه سوالای به ذهنشون میرسه عمه جون از طرف من ناناساما کلی ببوس


مرسی عزیزم.
فهیم
19 مرداد 91 20:21
سلام خدا حفظشون کنه
وب جالبی دارین کار جالبی انجام دادین
منم یه وب زدم که عکسای نی نی های فامیلمون از دیروز تا امروز
خوشحال میشم بیایاگه دوست داشتی
به اسم وبم لینک کن منم شما رو با افتخار لینک کردم


ممنونم که اومدین .چشم هم سر میزنم هم لینکتون میکنم.باعث افتخاره
مامان گیسو جون
20 مرداد 91 0:30
سلام عزیز دلم خوبی ؟
ای جانممممممممممم به خدا هنگم
نمی دونم اگه گیسو ازم این سوالات رو یه روزی بپرسه چی بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خداییش خوب برخورد کردی
وای چقدر بچه داری سخته
خدایا خودت کمکمون کن بهترین تربیت رو داشته باشن این فرشته ها


ولی مادر بون این سختیهارو هضم میکنه که دیده نشن.
آآآآآآآآآآآآآآآاممممممممیییین
مامان سید کوچولو
20 مرداد 91 4:35
دختر کوچولوهای ناز بعضی ها مجبورن تا اخرای زندگی شون درس بخونن خب دیگه مجبورن اون وسط ها عروسی کنن
واقعا بچه ها هنوز نمیدونن که تو چه دنیای وحشی ای زندگی می کنن


ای گفتیاااااااااااا
مامان آرشیدا قند عسل
21 مرداد 91 11:00
واقعا آدم در برابر این سئوالات به بچه هاش چی باید بگه چه وظیفه سنگینی بر دوشمان هست امیدوارم خدا به هه ما کمک کنه تا بتونیم فرزندانی با ایمان و شایسته تحویل جامعه بدیم.


با این وضعیت جامعه مون که روز به روز فسادهای اخلاقی و اجتماعی بیشتر میشن روزی صدبار از خدا میخوام کمکمون کنه که بچه هامونو سالم و صالح بار بیاریم.
مامان آرشیدا قند عسل
21 مرداد 91 11:02
منم شهادت حضرت علی رو بهتون تسلیت میگم، شب بیست و یکم داشتم دعا میخوندم و اسم دوستام رو یکی یکی نام میبردم یاد دوستان دنیای نتم افتادم و اولین اسمی که به ذهنم رسید مامان اسرا و اسما بود امیدوارم هر حاجتی دارید از خدا بگیرید و اگه مشکلی دارید ختم به خیر بشه.


قربونت برم.خیلی ممنونم که یادم کردی.
مامان آیهان جون
21 مرداد 91 11:25
اینم از دغدغه های فرشته کوچولوها، مامان معلم مهربون نگران نباشید ان شاءالله که دخترای گلتون مایه افتخار مامان و باباشون میشن


ممنونم عزیزم.انشاءالله
وهمچنین آیهان جون
مامان پریسا
21 مرداد 91 14:59
بچه ها چه دنیای پاکی دارن و ما بزرگترها با اشتباهاتومون .....
خوب اینه هم یه مدلشه دیگه. مامانی زیاد سختن نگیر<

خوب دیگهههههههههه...
آرام
21 مرداد 91 18:17
شلام





وااااااااای نکنه معتاد شدی و من خبر ندارمممممممم.
آرام
21 مرداد 91 18:46
کوچولوها رو ببوس


میسی
زهره مامان آریان
22 مرداد 91 15:48
@};

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به دیلک لر می باشد